fredag 11 april 2008

Musik är glädje.

Har just kollat TV-programmet om Buena Vista Social Club och är djupt imponerad.
Den Kubanska musiken svänger det om. Och vilka musiker.
Nu önskar jag att min gamla skivspelare fungerade så att jag kan spela mina gamla LP-skivor och drömma mig tillbaka till min ungdom och min favoritmusik.

Som tur är kan man lyssna gratis på ett urval av några låtar.

På tal om LP-skivor.

Har man några som man inte gillar eller om man tänkt slänga dom så gör inte det.
Gör skålar av dom i stället.http://www.dekormagazine.se/images/15.jpg

Det är hur lätt som helt och det blir snyggt också.
Fast man kan ju digitalisera dom först. Då har man alla sina gamla skivor och favoritlåtar lättillgängliga för mp3-spelaren.
Pricerunner är en bra site om man vill köpa en vara men samtidigt hålla koll på priset.
Eller så kan man ju ropa in en på Tradera. Jag gjorde så och fick en för 276 kr. Det är drygt ett år sedan och den är väl använd. Både musikdelen, radion så klart och så har vi favoritsysslan för tillfället. Ljudbok.
Det är ju helt underbart att kunna lyssna på sin favoritförfattare och samtidigt syssla med det man brinner för under den ljusa varma tid vi har här i Sverige. Trädgård.
Trädgår och mp3 spelare är ett måste för mig.

Inga kommentarer: