Det är ju helt underbart att kunna lyssna på sin favoritförfattare och samtidigt syssla med det man brinner för under den ljusa varma tid vi har här i Sverige.
Trädgård.
Trädgår och mp3 spelare är ett måste för mig.
Och när Odla med P1 kör igång så blir det en rysning av vällust. Halleluja. Nu är det gött att leva.
Visste du att man kan lyssna på deras sändningar 30 dgr bakåt.
Deras odlingstips som sträcker sig bakåt i tiden till 2004 är en guldgruva.
Odling, frön, sticklingar, mylla, gödsel, kalk, vanlig jord, torv, sand, toppdress, mossdöd, vita flygare, myror, sniglar och till slut lönen för allt slit. Den godaste gurkan i hela grevskapet. Egenodlad och obesprutade. Men den har hört svordomar hagla över mögelangrepp, objudna gäster osv, så det är väl kanske därför den är så stor. Den har vuxit av ren och skär rädsla. Stackars gurkan. Men rak och fin är den. Och så god.
En perfekt EU-gurka kan många tro men det är fel. En gurka får inte vara för krokig, men inte heller för rak. Det har Eu bestämt och Arne Lindblad har ett roligt inlägg om Eu-gurkor på sin Expressen-blogg.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar